![]() |
[Lekcje] Lezione I : Alfabeto
Po zapoznaniu się z kulturą i tradycją Włoch postanowiłam, że zaczniemy pierwsza lekcję, ucząc się alfabetu. Podałam także więcej informacji na temat organizacyjny całej serii postów w rozwinięciu.
Na początku przedstawię wam jak będą wyglądać lekcje.
Więc lekcji będzie kilkanaście i będą one bardzo krótkie, tak, żeby każdy mógł się spokojnie zaznajomić z materiałem. Po prawie każdej lekcji będzie jakieś ćwiczenie, w którym będziecie mogli sprawdzić swoje umiejętności, będzie to polegało na tym, że ja podam wam ćwiczenie i wy je sobie rozwiążecie, a poprawne odpowiedzi będę podawała na końcu każdej następnej lekcji. Na koniec każdej lekcji będę dawała także jakąś piosenkę po włosku, żebyście mogli zaznajomić się z językiem mówionym. Będą to piosenki Lodo i nie tylko.
No więc zaczynajmy pierwszą lekcję :*
Alfabet po włosku trochę się różni od naszego, czy też angielskiego, ponieważ niektóre litery "mają inne położenie" więc w tym tkwi trudność. Ale pomyślałam, że jeśli już opanujecie alfabet oraz wymowę, to reszta przyjdzie wam z łatwością :)
Alfabeto: (obok macie wymowę)
| A a | a | Hh | acca | Q q | qu |
| B b | bi | I i | i | R r | erre |
| C c | ci | L l | elle | S s | esse |
| D d | di | M m | emme | T t | ti |
| E e | e | N n | enne | U u | u |
| F f | effe | O o | o | V v | vu (vi) |
| G g | gi | P p | pi | Z z | zeta |
| J j | i lunga | K k | kappa | W w | vu doppia |
| X x | ics | Y y | ipsilon (i greca) |
Piosenka:
PS. przepraszam, jesli coś mi nie wyjdzie, ale pierwszy raz w zasadzie mam styczność z Bloggerem i nie potrafię sie nim jeszcze za dobrze posługiwać :(
DO TEJ LEKCJI NIE BĘDZIE ĆWICZEŃ, PONIEWAŻ CHODZI TYLKO O TO, ŻEBY NAUCZYĆ SIĘ LITER W ALFABECIE :)
A presto! ( do zobaczenia w krótce)

Brak komentarzy:
Prześlij komentarz